dimecres, 4 de març del 2009

Les vaques del Ton de Cal Pegater

Últimament hem pogut veure a les notícies que a Camprodon alguns veins s'havien queixat del "soroll" de les esquelles de les vaques i cavalls, les quals els "molestaven", fins al punt de denunciar el propietàri del bestiar. Aquest cap de setmana, he pogut contrastar aquesta informació, doncs vaig anar a visitar una amiga de Camprodon i m'ho va explicar,amb més detalls que els que van donar a la TV. Fins i tot havien rebut queixes dient que el cant dels galls els molestava. Per suposat aquests veins tant molestos van al poble el cap de setmana fugint de la ciutat i buscant "tranquilitat". En fi estic content, doncs, Camprodon és manté tanc bonic com ho recordava, els cavalls i les vaques que pasturen pels camps colindants encara conserven les seves esquelles, clonc, clonc, ...je, je. Qui va queixar-se no s'ha sortit amb la seva!! ja, ja.. la veritat és que m'haguès preocupat que ho haguès fet.

A mi personalment, m'agrada sentir el "soroll" de les esquelles, doncs desde ben petit he sentit com el Pegater portava les seves vaques a pasturar al camp, per tant aquest so hem recorda la meva infància al poble, m'inspira tranquilitat, armonia i per a mi formen part del ric paisatge que envolta el nostre poble.

Tothom és lliure d'opinar el que vulgui, faltaria més, però la veritat no m'imagino anar al poble i no sentir esquelles, galls cantant, ocells...

Us poso un petit vídeo del Pegater portant les vaques al camp! gràcies Ton, que per molts anys puguis portar-les a pasturar, amb esquelles, es clar!!