divendres, 4 de desembre del 2009

La Serra de Turp (1620 m.)


Imponent, just davant de Coll de Nargó i a l'altre costat de pantà, s'alça la serra de Turp. Quan era petit ja em mirava encuriosit el cim d'aquesta muntanya, que hi deu haver allà d'alt? que podré veure? Fins que no vaig poder pujar-hi, sempre hem feia les mateixes preguntes! Des de casa, anava observant el cim, de vegades amb els binocles, cada pi, cada roca...res s'escapava a la meva mirada. Per fi vaig poder pujar-hi,des de llavors, sempre que vull fer un cim, prop del poble, amb bones vistes i de fàcil accès, me'n vaig al cim de Turp. O també al Coscollet, d'Aubenç, però d'aquest ja en parlarem un altre dia!!
Fa poc, s'ha netejat i marcat un camí que ens porta fins al cim, anomenat “ el Cogulló de Turp”. El mateix camí ens permet retornar al punt de partida tot fent una volta circular passant per l'ermita de Santa Pelaia, la mina de carbó de nom "Mina Juanita" i retornant al punt de partida passant per sota del poble de Perles.
L'inici del camí és a la carretera de Figols a Perles (L-401) al Km 4, hi ha espai per deixar un vehicle. El camí de retorn pot fer-se pel mateix de pujada o arriscar-se a fer la volta circular passant per l'ermita de Sta. Pelaia ( aquest últim no està tant ben senyalitzat).



Un altra excursió a Turp la podem trobar a:

3 comentaris:

Gatsaule ha dit...

Aquest cim és genial, quina vista que té tan bona! Ja està enllestit el camí? Sabia que ho estaven fent, perquè tinc ganes d'anar-hi i només hi he pujat des de Cambrils.... Gràcies pel track!

Pere :-) ha dit...

Hola, Gatsaule! Si que hi ha una bona vista, sí!! El camí ja el tenen llest, només els queda acabar de posar els rètols i prou! Qui ho ha fet s'ho ha currat de valent!! El track, no és meu el vaig trobar a wikilock! encara m'estic iniciant amb el tema GPS!! Jo vaig seguir-lo per damunt el mapa i seguint les senyals del camí i cap problema!! Si vols fer una excursió circular deixes el cotxe al Km 4 de la L-401 i desprès baixes per la carretera per recuparar-lo! Tot el recorregut uns 18 Km més que menys! però val la pena!!

Ricard ha dit...

Eeeeeei,

Pere el video molt bé! Ets un bon coneixedor del territori ; ) Li hauré d'ensenyar a l'Alfons i anar a tastar aquest "bucle".

Siau trempat!